F1 AXION AΓΩΝΙΣΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ

0. ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ

0.a.Από το σύνολο των διαθέσιμων βοηθημάτων που επιτρέπει το rfactor2, στο Πρωτάθλημα της F1aXion επιτρέπεται μόνο η χρήση του αυτόματου συμπλέκτη.

0.b.Στο Πρωτάθλημα της F1aXion απαγορεύεται η χρήση του launch control. Κάθε οδηγός για να βελτιστοποιήσει τις εκκινήσεις του, το κάνει μέσα από εξάσκηση offline όσο και βάση Κανονισμών (3.c) κατά τη διάρκεια του Warm Up.

0.c.Κατά τη διάρκεια των διαδικασιών του αγώνα, επιβάλλεται η χρήση πλήκτρου για σβήσιμο και εκκίνηση κινητήρα, καθώς υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο υπερθέρμανσης του κινητήρα κατά την παραμονή του μονοθεσίου στο grid. Μετά την εκκίνηση του αγώνα, η χρήση πλήκτρου για την εκκίνηση και το σβήσιμο του κινητήρα επιτρέπεται μόνο στο γκαράζ της ομάδας σας στα pit.

1. ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ

1.a. Οι επίσημες αγωνιστικές διαδικασίες ξεκινάνε στις 21.30 ακριβώς. Οδηγοί οι οποίοι δεν προλαβαίνουν έγκαιρα την έναρξη του Qualifying, συνδέονται στο TS3 και στο κανάλι της ομάδας τους, παραμένουν στο TS3 και απαγορεύεται η χρήση του μικροφώνου τους, παρά μόνο στο κανάλι της ομάδας τους. Κατόπιν φωνητικής εντολής μέσω TS3 από την αρμόδια αρχή, οι οδηγοί θα εισέρχονται στον σέρβερ κατά την περίοδο του Warm Up. Οι οδηγοί που δεν πήραν μέρος στο Qualifying θα εκκινούν τον αγώνα τους από το τέλος του Grid, σε αντιστοιχία ποινής BOTG (χωρίς χρηματικό πρόστιμο), η οποία θα συνυπολογίζεται με το σύνολο ποινών που υπάρχουν στο Grid. Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι του ενός οδηγοί που δεν προσήλθαν έγκαιρα, η σειρά εκκίνησης θα ορίζεται με βάση την ώρα προσέλευσής τους στον server.


1.b.Κάθε οδηγός δικαιούται να κάνει χρήση 4 κινητήρων καθ’ όλη τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου (συμπεριλαμβανομένων των περιόδων Qualifying και Race. Εξαιρείται το Warm Up). Για κάθε χρήση επιπλέον κινητήρα, πέραν των 4, ο οδηγός θα επιβαρύνεται με ποινή 10 θέσεων στην αμέσως επόμενη εκκίνηση αγώνα από τη στιγμή που θα διαπιστωθεί το παράπτωμα, χωρίς να επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο. Στον αριθμό διαθέσιμων κινητήρων δεν συνυπολογίζονται οι κινητήρες που καταστρέφονται κατόπιν σύγκρουσης του μονοθεσίου.

1.c. Από τις 3 διαθέσιμες γόμες για κάθε GP οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα τους τουλάχιστον τις 2. Εξαιρείται η περίπτωση κατά την οποία υπάρχει βροχή και χρησιμοποιηθούν ενδιάμεσα ή βρόχινα ελαστικά.

1.d. Απαγορεύεται η στάση και στάθμευση του μονοθεσίου εντός της πίστας ή του pit lane. Οι μόνες περιπτώσεις που επιτρέπεται αυτό είναι στο Box της ομάδας, καθώς και στα προκαθορισμένα σημεία που επιτρέπονται οι δοκιμαστικές εκκινήσεις.


1.e. Δοκιμαστικές εκκινήσεις επιτρέπονται μόνο κατά την περίοδο του Warm Up. Τo σημείo στo οποίo μπορούν να γίνουν είναι η έξοδος του pit lane και συγκεκριμένα σε σημείο που δεν εμποδίζει την διέλευση των άλλων μονοθεσίων. Σε πίστες που αυτό δεν είναι δυνατό, θα δίνεται οδηγία από τους Αγωνοδίκες.


1.f. Καθ' όλη τη διάρκεια των επίσημων διαδικασιών (Qualifying, Warm Up και Race) κατά την έξοδο από το γκαράζ της ομάδας σας υποχρεούστε να παραχωρείτε προτεραιότητα στα διερχόμενα του pitlane μονοθέσια. Σε περίπτωση καταγγελίας ατυχήματος για τον ανωτέρω λόγο, ο υπεύθυνος οδηγός θα τιμωρείται σύμφωνα με την κρίση των Αγωνοδικών

1.g. Απαγορεύεται το προσπέρασμα εντός του pit lane. Κατά την διέλευσή σας εντός του pitlane (από το φωτεινό σηματοδότη στην είσοδο, έως τον φωτεινό σηματοδότη στην έξοδο) χρησιμοποιείτε τον περιοριστή ταχύτητας (RPM Limiter) και υποχρεούστε να κινήστε με την ανώτατη ταχύτητα που θέτει ο περιοριστής ταχύτητας χωρίς να εμποδίζετε ή/και να καθυστερείτε τυχόν μονοθέσια που σας ακολουθούν εντός του pitlane.Σε περίπτωση παράβασης του άρθρου 1.g. ο υπεύθυνος οδηγός θα τιμωρείται σύμφωνα με την κρίση των Αγωνοδικών.


1.h.Το πέρασμα ενός ή παραπάνω τροχών (ολόκληρος ο τροχός) από τη διαχωριστική γραμμή που οριοθετεί την έξοδο των pit, επιφέρει χρηματική ποινή €10.000 για την περίοδο του Warm Up και Qualifying, ενώ για τον αγώνα (Race) η παράβαση αυτή επιφέρει και ποινή Drive Through. Για κάθε επιπλέον ίδια παράβαση η χρηματική ποινή συναθροίζεται και αντίστοιχα αν προκύπτει ποινή Drive Through εκτελείται εκ νέου. Αν οδηγός αντιληφθεί την παράβασή του άμεσα, μπορεί να εκτελέσει μόνος του την ποινή Drive Through με κέρδος την απαλλαγή του χρηματικού μέρους του προστίμου.

1.i. Ο οδηγός οφείλει να κάνει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες σε όλες τις επίσημες διαδικασίες για να μην βγαίνει εκτός ορίων πίστας εκτός κι αν συντρέχει επαρκώς δικαιολογημένος λόγος. Ως όρια πίστας ορίζονται οι λευκές (ή κίτρινες) γραμμές που βρίσκονται δεξιά και αριστερά στα όρια της ασφάλτου. Οποιαδήποτε εξαίρεση αυτής της θεώρησης θα ανακοινώνεται από τους Αγωνοδίκες στα αντίστοιχα topic των αγώνων, εφόσον υπάρχει. Η κίνηση και με τους τέσσερις τροχούς εκτός των γραμμών της πίστας ακυρώνει τον χρονομετρημένο γύρο στο Qualifying και επιφέρει ποινή ανάλογα με την κρίση των Αγωνοδικών στον αγώνα. Ειδικότερα στο Qualifying επίτευξη γύρου με χρήση εκτός ορίων της πίστας που δεν αναφέρεται και δεν ακυρώνεται, επιφέρει ποινή Stop & Go για τον αγώνα και Back Of The Grid για τον επόμενο αγώνα με τα αντίστοιχα χρηματικά πρόστιμα.


1.j.Σε περίπτωση εξόδου του μονοθεσίου σας εκτός πίστας και σε όλες τις επίσημες περιόδους (Qualifying, Warm Up, Race), υποχρεούστε να παραχωρείτε προτεραιότητα στα διερχόμενα μονοθέσια και η επαναφορά σας να γίνεται με ασφάλεια. Παράβαση του άρθρου 1.j. επιφέρει ποινή, σύμφωνα με την κρίση των Αγωνοδικών και με βάση την επικινδυνότητα του περιστατικού.


1.k. Οι ποινές Drive Through και Stop & Go θα μετατρέπονται σε χρονική επιβάρυνση που θα προστίθεται στον τελικό χρόνο του οδηγού. H ποινή Drive Through θα μετατρέπεται σε χρονική επιβάρυνση 20 δευτερολέπτων και η ποινή Stop & Go σε χρονική επιβάρυνση 30 δευτερολέπτων. Οι ποινές θα ισχύουν για τον αγώνα στον οποίο προέκυψαν οι ποινές και δε θα μεταφέρονται ως εκτελέσιμες ποινές στους επόμενους αγώνες, παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατόπιν απόφασης των αγωνοδικών.

1.l.Για την πρόβλεψη του καιρού χρησιμοποιείται το πρόγραμμα rFactor2WorldWeather. Οι αγωνιστικές διαδικασίες θα διεξάγονται με βάση την πρόβλεψη για την ημερομηνία του αγώνα. Πιο συγκεκριμένα, κάθε επίσημη διαδικασία (Practice, Qualifying, Race) θα διεξάγεται με βάση την πραγματική ώρα έναρξης της διαδικασίας, όπως δίνεται στην πραγματική F1. Έως την ημερομηνία του αγώνα, θα δίνονται ενδιάμεσες προβλέψεις, με βάσει τις οποίες θα σετάρεται ο server. Η τελική πρόβλεψη του καιρού θα δίνεται το βράδυ της Κυριακής πριν τον αγώνα.

2. QUALIFYING

2.a. Το Qualifying διεξάγεται σε 2 περιόδους (Q1 και Q2) στην περίπτωση που συμμετέχουν άνω των 10 μονοθεσίων και σε μία περίοδο (Q2) στην περίπτωση που συμμετέχουν 10 ή λιγότερα μονοθέσια. Η έναρξη κάθε περιόδου (Q1,Q2) σηματοδοτείται με το πράσινο φως στο φανάρι της εξόδου του pit lane. Στην διαδικασία του Qualifying (Q1,Q2) οι οδηγοί υποχρεούνται να κάνουν τον εισαγωγικό γύρο (outlap), όσους χρονομετρημένους γύρους επιθυμούν (hotlaps), με όσα καύσιμα επιθυμούν, και απαραίτητα τον γύρο επιστροφής στα pit (inlap). Δεν επιτρέπεται να επιστρέφει μονοθέσιο στα pit με τη χρήση ESC. Εξαιρούνται περιπτώσεις ατυχήματος ή μηχανικού προβλήματος, ανωτέρας βίας ή εντολής από τη διαχείριση. Αν ο οδηγός έχει συμπληρώσει χρονομετρημένους γύρους, αυτοί υπολογίζονται κανονικά, όμως δεν έχει δικαίωμα να βγει εκ νέου για χρονομετρημένο γύρο έως το πέρας της διαδικασίας του Qualifying. Οδηγός που χρησιμοποιεί το ESC, χωρίς εμφανή λόγο, τιμωρείται με BOTG και χρηματικό πρόστιμο €8.000, εάν δε, βγει εκ νέου για χρονομετρημένο γύρο θα τιμωρείται με επιπλέον ποινή S&G και με επιπλέον χρηματικό πρόστιμο €12.000. Σε περίπτωση που η χρήση του ESC γίνει λόγω έλλειψης καυσίμων, ακυρώνονται όλοι οι χρονομετρημένοι γύροι του οδηγού και επιβάλλεται ποινή BOTG και χρηματικό πρόστιμο €8.000. Σε περίπτωση που αυτό δε γίνει αντιληπτό/δηλωθεί μετά την λήξη του Warm Up του εν εξελίξει αγώνα, η ποινή μετατρέπεται σε εκκίνηση από τα Pit για τον τρέχοντα αγώνα. Σε περίπτωση που γίνει αντιληπτό/δηλωθεί κατόπιν της έναρξης του τρέχοντος αγώνα η ποινή μετατρέπεται σε εκκίνηση από τα Pit για τον αμέσως επόμενο αγώνα και χρηματικό πρόστιμο €15.000. Σε περίπτωση επιβολή ποινής BOTG σε οδηγό ο οποίος έχει επιτύχει χρονομετρημένο γύρο στο Q2 το Parc Ferme παραμένει.


2.b.Η 1η περίοδος (Q1) διαρκεί 15 λεπτά. Στο Q1 συμμετέχει το σύνολο των μονοθεσίων και οι οδηγοί χρησιμοποιούν όσα καύσιμα και όποια γόμα ελαστικού , από τις δύο επιτρεπόμενες για κάθε GP, επιθυμούν. Για τους οδηγούς που θα προκριθούν στο Q2, η γόμα με την οποία πέτυχαν τον ταχύτερό τους χρόνο θα είναι και η γόμα με την οποία θα εκκινήσουν τον αγώνα. Οι υπόλοιποι οδηγοί εκκινούν με όποια γόμα επιθυμούν. Οδηγοί του Q1 που δεν κατάφεραν να σημειώσουν χρόνο εντός του 107% του ταχύτερου μονοθεσίου του Q1 δεν παίρνουν μέρος στον αγώνα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως στην περίπτωση που οδηγός έχει σημειώσει ικανοποιητικούς χρόνους στις ελεύθερες δοκιμές (Practice sessions), οι αγωνοδίκες μπορεί να επιτρέψουν στον οδηγό να πάρει μέρος στον αγώνα.


2.c. Η 2η περίοδος (Q2) διαρκεί 10 λεπτά. Στο Q2 συμμετέχουν τα 10 ταχύτερα μονοθέσια του Q1. Οι οδηγοί χρησιμοποιούν όσα καύσιμα και όποια γόμα ελαστικού από τις δύο επιτρεπόμενες για κάθε GP επιθυμούν. Κατά τη διάρκεια του Q2 επικρατεί καθεστώς Parc Ferme. Στην περίπτωση της F1aXion σημαίνει ότι μονοθέσια τα οποία ολοκληρώνουν χρονομετρημένο γύρο θα έχουν κλειδωμένες ρυθμίσεις, εκτός αυτών του καυσίμου, της κατανομής πέδησης, της μπροστινής αεροτομής και των ελαστικών. Οι οδηγοί οφείλουν να εκκινήσουν με τα ελαστικά με τα οποία πέτυχαν την καλύτερή τους επίδοση στο Q1. Η φθορά των ελαστικών στην περίοδο αυτήν, μεταφέρεται στην έναρξη του αγώνα. Σε περίπτωση που οδηγός δεν εκκινήσει με τη γόμα με την οποία πέτυχε τον ταχύτερο του γύρο στο Q1, το αποτέλεσμα του ακυρώνεται.


2.d.Οδηγός που βρεθεί να παρεμποδίζει μονοθέσιο που βρίσκεται σε Hotlap, ενώ ο ίδιος βρίσκεται είτε σε Outlap είτε σε Inlap, θα τιμωρείται κατ' ελάχιστον με ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση εφόσον το συμβάν καταγγελθεί στον τρέχοντα αγώνα (αν το συμβάν καταγγελθεί μετά το πέρας του τρέχοντα αγώνα, η ποινή θα μεταφερθεί στον επόμενο αγώνα) και χρηματικό πρόστιμο €3.000.


3. WARM UP

3.a. Το Warm Up Session διεξάγεται σε 1 περίοδο των 10 λεπτών και η έναρξή του σηματοδοτείται με το πράσινο φως στην έξοδο του pit lane.

3.b.Σε όλες τις επίσημες αγωνιστικές διαδικασίες απαγορεύεται η χρήση του ESC. Το warm up session αποτελεί τη μοναδική διαδικασία στην οποία το ESC επιτρέπεται, χωρίς αυτό να επιφέρει ποινή.


3.c.Το warm up session μπορεί να παρακαμφθεί αν το επιθυμεί η πλειοψηφία των οδηγών ή αν το κρίνει απαραίτητο η αρμόδια επιτροπή.


4. RECON LAP, FORMATION LAP

4.a.Οι επίσημες διαδικασίες του αγώνα εκκινούν με το πράσινο φως στην έξοδο των pit και τον αναγνωριστικό γύρο (Recon Lap) που έχει χρονική διάρκεια 5 λεπτών.


4.b.1. Απαγορεύεται η διεξαγωγή ολοκληρωμένου γύρου κατά τη διάρκεια του Recon Lap. Πιο συγκεκριμένα το μονοθέσιο, αφού εξέλθει του pit lane, υποχρεούται είτε να κατευθυνθεί προς την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και να σταθμεύσει στην θέση που του αναλογεί στο grid, είτε να επανέλθει στα pit χωρίς να περάσει από την ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Σε περίπτωση που οδηγός επιθυμεί να διεξάγει ακόμα ένα αναγνωριστικό γύρο (recon lap) θα πρέπει να εισέλθει στα pit, να διασχίσει το pit lane με προσοχή, να εξέλθει των pit και κατόπιν να επανέλθει στα pit πριν ολοκληρώσει τον έξτρα γύρο, ή να σταθμεύσει στην θέση που του αναλογεί στο grid. Σε περίπτωση καταγγελίας παράβασης του άρθρου 4.b.1 ο υπεύθυνος οδηγός θα τιμωρείται με ποινή Stop&Go και χρηματικό πρόστιμο €12.000.


4.b.2.Απαγορεύεται η χρήση του ESC εκτός από την περιοχή του Box της κάθε ομάδας. Χρήση ESC σε οποιοδήποτε άλλο σημείο της πίστας σημαίνει αδυναμία επιστροφής του μονοθεσίου στα pit και η εκκίνηση πρέπει να γίνει μόνο από τα pit. Όμοια, οδηγός που στο recon lap έχει ατύχημα ή αδυνατεί γενικότερα να τοποθετήσει το μονοθέσιο στη θέση εκκίνησης ή να το επιστρέψει στα pit μέσα στο διαθέσιμο χρόνο, δικαιούται να κάνει χρήση του πλήκτρου ΕSC και θα εκκινήσει τον αγώνα του υποχρεωτικά από το pit lane. Σε περίπτωση ατυχήματος όπου εμπλέκεται και άλλο μονοθέσιο το συμβάν θα εξετάζεται μετά το πέρας του αγώνα. Παράβαση του κανονισμού 4.b.2. θα τιμωρείται κατά περίπτωση.


4.b.3.Με το πέρας του 5αλέπτου το κόκκινο φως στην έξοδο του pit lane σηματοδοτεί το κλείσιμο των pit. Τα μονοθέσια που εξήλθαν του pit, πριν αυτά κλείσουν, έχουν στη διάθεση τους 2:30 λεπτά για να πάρουν τη θέση που τους αναλογεί στο grid. Τη θέση στο grid οι οδηγοί οφείλουν να την πάρουν κινούμενοι στο κέντρο του grid και μόνο, εκτός κι αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας. Ατύχημα που θα προκληθεί κατά τη διαδικασία αυτή θα κρίνεται ανάλογα. Οδηγός που αποτυγχάνει αδικαιολόγητα (κατά την κρίση της αρμοδίου επιτροπής της F1aXion) να πάρει την θέση του στο grid με το πέρας των 2:30 λεπτών θα τιμωρείται, κατ' ελάχιστον, με ποινή Stop & Go στον επόμενο αγώνα καθώς και χρηματικό πρόστιμο €12.000. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις ατυχήματος, έλλειψης καυσίμων ή αστοχίας κινητήρα κατά την διάρκεια των 2:30 λεπτών, όπου ο οδηγός δικαιούται να κάνει χρήση του πλήκτρου ΕSC και θα εκκινήσει τον αγώνα του υποχρεωτικά από το pit lane. Σε περίπτωση ατυχήματος όπου εμπλέκεται και άλλο μονοθέσιο το συμβάν θα εξετάζεται μετά το πέρας του αγώνα. Όσα μονοθέσια δεν πρόλαβαν να εξέλθουν ή αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν το ESC, θα εκκινούν τον αγώνα τους από το pit lane. Η σειρά εκκίνησης όσων ξεκινούν από το pit lane δεν καθορίζεται από την σειρά κατάταξης που είχαν τα μονοθέσια στο Qualifying, αλλά με βάση τη σειρά άφιξής τους προ του φωτεινού σηματοδότη. Τα εν λόγω μονοθέσια παρατάσσονται σε μονή σειρά (single file) πίσω από το κόκκινο φανάρι και δεν εκκινούν τον αγώνα τους πριν η ένδειξη στο φανάρι γίνει πράσινη.


4.c.1. Με το πέρας των 2:30 λεπτών ακολουθεί ο γύρος σχηματισμού (Formation Lap). Κατά την διεξαγωγή του formation lap τα μονοθέσια υποχρεούνται να βρίσκονται σε μονή παράταξη (single file). Πιο συγκεκριμένα, το ένα μονοθέσιο ακολουθεί το άλλο με βάση τη σειρά κατάταξης στο grid, σε απόσταση ασφαλείας και με προσοχή. Τον ρυθμό διεξαγωγής του formation lap οριοθετεί το 1ο μονοθέσιο στην σειρά του grid (pole man). Τα υπόλοιπα μονοθέσια οφείλουν να ακολουθούν με τον ίδιο ρυθμό και να μην καθυστερούν αδικαιολόγητα τον ρυθμό των υπολοίπων. Κατά την διάρκεια του formation lap απαγορεύονται οι προσπεράσεις εκτός από τις ακόλουθες περιπτώσεις:
a. Σας δοθεί σχετική εντολή από το παιχνίδι.
b. Το προπορευόμενο μονοθέσιο βγει εκτός της οριοθετημένης πίστας. Σε αυτή την περίπτωση συνεχίζεται με μειωμένο ρυθμό δίνοντας την ευκαιρία στο μονοθέσιο που βγήκε εκτός πίστας να σας προλάβει και να επανακτήσει με προσοχή την θέση του.
c. Σας δοθεί σχετική εντολή από τη αρχή διαχείρισης της F1aXion.
Κατά την διάρκεια του formation lap απαγορεύονται τα practice starts (ακινητοποίηση και επανεκκίνηση του μονοθεσίου) σε οποιοδήποτε σημείο της πίστας.
Με την ολοκλήρωση του formation lap κάθε μονοθέσιο καταλαμβάνει την θέση που του αναλογεί στο grid και αναμένει το σβήσιμο των 5 κόκκινων φώτων για την έναρξη του αγώνα. Οδηγοί που θα αδυνατούν, για οποιοδήποτε λόγο, να τοποθετήσουν το μονοθέσιο τους στην σωστή θέση μετά τον γύρο σχηματισμού, θα πρέπει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να πατούν ESC, και να αποχωρούν από τον αγώνα. Παράβαση του κανονισμού αυτού θα τιμωρείται με βάση την κρίση των Αγωνοδικών.

4.c.2.Κατά το Formation Lap δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί το πλήκτρο ESC παρά μόνο για την εγκατάλειψη μονοθεσίου. Σε περίπτωση ατυχήματος ο οδηγός επιτρέπεται να οδηγήσει το μονοθέσιο με ασφάλεια πίσω στα pit για επισκευές. Δεν επιτρέπεται να πατήσει ESC ακόμα κι αν καταφέρει να γυρίσει το μονοθέσιο στο box της ομάδας. Παράβαση του άρθρου 4.c.2. επιφέρει ακύρωση του αποτελέσματος του οδηγού και αποκλεισμό του από τον επόμενο αγώνα και επιπλέον χρηματικό πρόστιμο κατά την κρίση της Επιτροπής Αγωνοδικών.


5. RACE

5.a.Η διάρκεια του αγώνα, σε γύρους, ορίζεται στο 100% των γύρων του πραγματικού αγώνα της F1. Η μέγιστη χρονική διάρκεια του αγώνα δεν ξεπερνάει τις 2 ώρες.

5.b. Σε περίπτωση που ενεργοποιηθεί το Safety Car τα μονοθέσια υποχρεούνται να ακολουθούν το ρυθμό του Safety Car και να διατηρούν τις θέσεις τους όπως αυτές διαμορφώθηκαν τη δεδομένη στιγμή του αγώνα, ακόμα κι αν βρίσκονται σε διαφορετικό γύρο. Κατά την διάρκεια της παραμονής του Safety Car στον αγώνα απαγορεύονται οι προσπεράσεις εκτός από τις ακόλουθες περιπτώσεις:
1. Σας δοθεί σχετική εντολή από το παιχνίδι.
2. Το προπορευόμενο μονοθέσιο βγει εκτός της οριοθετημένης πίστας. Σε αυτή την περίπτωση συνεχίζετε με κανονικό ρυθμό και είναι ευθύνη του οδηγού που βγήκε εκτός πίστας να σας προλάβει και να επανακτήσει με προσοχή την θέση του.
3. Σας δοθεί σχετική εντολή από τη αρμόδια αρχή διαχείρισης της F1aXion.
Λίγο πριν την είσοδο των Pit, το Safety Car σβήνει τα φώτα του φάρου και εισέρχεται στο pit lane. Σε αυτό το χρονικό σημείο τον ρυθμό οριοθετεί πλέον το πρώτο μονοθέσιο του grid. Το πρώτο μονοθέσιο δικαιούται να επιταχύνει και να επιβραδύνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη δική του βούληση, για να ωφεληθεί απόστασης από τα μονοθέσια που τον ακολουθούν. Από την στιγμή που θα επιταχύνει πλήρως το πρώτο μονοθέσιο, έχουμε εκκίνησή του αγώνα και απαγορεύεται η οποιαδήποτε προσπέραση (εκτός από την περίπτωση που το προπορευόμενο μονοθέσιο βγει εκτός πίστας ή εμπλακεί σε ατύχημα) πριν διασχίσετε την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.

Κατά τη διάρκεια του SC τα Pits είναι ανοικτά.


5.c. Προσπέραση υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας (αρκούντως τεκμηριωμένα) θα τιμωρείται κατά περίπτωση.

5.d.Προσπέραση κάνοντας χρήση χώρου εκτός της οριοθετημένης πίστας για την απόκτηση πλεονεκτήματος έναντι άλλου μονοθεσίου κρίνεται αντικανονική και ο ωφελημένος οδηγός οφείλει να παραχωρήσει την θέση του άμεσα. Παράβαση του άρθρου 5.d. θα τιμωρείται κατά περίπτωση.


5.e.Μονοθέσια που βρίσκονται υπό το καθεστώς μπλε σημαίας (out lapped) οφείλουν με ασφάλεια να επιτρέψουν τη διέλευση των μονοθεσίων που τους 'ρίχνουν' γύρο, εφόσον αυτά βρίσκονται σε προφανή θέση για προσπέραση. Παράβαση του άρθρου 5.e. θα τιμωρείται κατά περίπτωση.


5.f. Κανένα μονοθέσιο δεν πρέπει να οδηγείται με τέτοιο τρόπο ώστε να θέτει σε κίνδυνο τους υπόλοιπους οδηγούς, τόσο μέσα στην πίστα όσο και εντός του pit lane. Παράβαση του άρθρου 5.f. θα τιμωρείται κατά περίπτωση.

5.g. Κατά την προσπάθεια υπεράσπισης της θέσης σας από μονοθέσιο που βρίσκεται σε προφανή θέση για να σας προσπεράσει, απαγορεύεται η διπλή αλλαγή γραμμής. Κατά την πρώτη αλλαγή γραμμής επιτρέπεται να χρησιμοποιήσετε όλο το πλάτος της πίστας, εκτός από την περίπτωση που σημαντικό μέρος του άλλου μονοθεσίου είναι ήδη δίπλα σας. Ως ελάχιστα σημαντικό μέρος μονοθεσίου δίπλα σας, ορίζεται η μπροστά αεροτομή του μονοθεσίου που ακολουθεί στο ύψος του πίσω άξονα των τροχών σας. Επιτρέπεται η επαναφορά σας προς την αγωνιστική γραμμή με την απαραίτητη προϋπόθεση να αφήνετε τον απαραίτητο χώρο για ένα ακόμα μονοθέσιο. Παράβαση του άρθρου 5.g. θα τιμωρείται κατά περίπτωση.

5.h. Κάθε αλλαγή γραμμής κατά το φρενάρισμα που αναγκάζει άλλον οδηγό στο να κάνει ελιγμό αποφυγής σύγκρουσης, θεωρείται αντικανονική και θα τιμωρείται από τους Αγωνοδίκες κατά περίπτωση.

5.i. Μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, που σηματοδοτείται από την καρό σημαία, τα μονοθέσια υποχρεούνται να επιστρέψουν στα pit χωρίς να κάνουν χρήση του πλήκτρου ESC. Αδυναμία επιστροφής του μονοθεσίου στα pit κάνοντας απαραίτητα τον γύρο επιστροφής, θα τιμωρείται με ποινή Back of the grid (BOTG) για τον επόμενο αγώνα και με χρηματικό πρόστιμο €4.000 . Σε περίπτωση ατυχήματος (είτε εμπλέκεται άλλο μονοθέσιο, είτε όχι) το συμβάν θα εξετάζεται μετά το πέρας του αγώνα. Στον Inlap απαγορεύεται η κίνηση του μονοθεσίου εκτός πίστας προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου και τιμωρείται ως αδυναμία επιστροφής του μονοθεσίου στα pit.

5.j. Έπειτα από το πέρας του αγώνα, οι οδηγοί που συμμετείχαν στον αγώνα οφείλουν να κάνουν δηλώσεις σχετικές με τον αγώνα τους στο αντίστοιχο topic της ομάδας τους στο φόρουμ το αργότερο μέχρι και την πρώτη Παρασκευή της εβδομάδας μετά τον αγώνα, είτε αναρτώντας τες οι ίδιοι, είτε εκπρόσωπος της ομάδας εκ μέρους των. Παράβαση του άρθρου 5.i θα τιμωρείται με €2.000 για τους οδηγούς που τερμάτισαν στο βάθρο και με €1.000 για τους υπόλοιπους.

6. POINTS SYSTEM & MONEY REWARDS

6.a. Το σύστημα βαθμολογίας και χρηματικών επάθλων για τους οδηγούς που συμπλήρωσαν το 90% των γύρων του νικητή έχει ως εξής:

1η θέση : 25 βαθμούς + €12.000
2η θέση : 18 βαθμούς + €10.000
3η θέση : 15 βαθμούς + €8.000
4η θέση : 12 βαθμούς + €7.000
5η θέση : 10 βαθμούς + €6.000
6η θέση : 08 βαθμούς + €5.000
7η θέση : 06 βαθμούς + €4.000
8η θέση : 04 βαθμούς + €3.000
9η θέση : 02 βαθμούς + €2.000
10η θέση: 01 βαθμός + €1.000


6.b. Εάν ένας αγώνας διακοπεί και έχουν ολοκληρωθεί λιγότεροι από 5 γύροι, γίνεται επανεκκίνηση με βάση την κατάταξη του Qualifying. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η επανεκκίνηση ο αγώνας δύναται να μετατεθεί ή να ακυρωθεί χωρίς να αποδοθούν βαθμοί.


6.c. Σε περίπτωση διακοπής αγώνα πριν την ολοκλήρωση του 40% της ολικής διάρκειάς του (σε σχέση με το σύνολο των γύρων που αποτελούν τον αγώνα έκαστου GP), δίνονται οι μισοί βαθμοί και αποδίδονται στο ακέραιο τα χρηματικά έπαθλα.


 

Mε τιμή,
F1 AXION Management

GOBACKICON